Hur kan vi hjälpa dig?

Chatt-tjänst

I chatten kan du göra ett nytt elavtal eller ändra på avtalet. I övriga ärenden kan du kontakta vår kundtjänst. Chatten är öppen på webbplatsen från måndag till lördag kl. 8–22. Vår bot svarar på allmänna frågor även utanför chattens öppettider.

Ring oss

020 722 9000 
(msa/lsa)

Vår kundservice är öppen vardagar kl. 8–17 och svarar på alla dina frågor om din kundrelation och dina avtal.

Ska du flytta?

0800 177 733 
(Samtalet är gratis)

Vår flyttjänst hjälper dig i alla frågor som rör flytten. Flyttjänsten är öppen vardagar kl. 8–18.

Flytt

Hantera dina elärenden i samband med flytten, enkelt och kostnadsfritt i hela Finland.

Välj

Fakturering och betalning

På dessa sidor hittar du information om elfakturans innehåll, betalningsmetoder och betalningstider.

Välj

Ditt eget elavtal

Hur kan jag hantera frågor som rör mitt avtal? Du hittar också information om förnyande av avtalet och elpriset.

Välj

Ladda ned den nya Vattenfall-appen

VF-app-graph-240x295-left.pngDen nya Vattenfall-appen hjälper dig att använda el på ett smart sätt.

I appen kan du:
- följa elpriset
- optimera din elanvändning
- granska fakturor och uppgifter om ditt elavtal.


Ladda ned den nya Vattenfall-appen – och börja använda el på ett smart sätt.

Ladda ned Vattenfall-appen