Flytt
Hantera dina elärenden i samband med flytten, enkelt och kostnadsfritt i hela Finland.
I chatten kan du göra ett nytt elavtal eller ändra på avtalet. I övriga ärenden kan du kontakta vår kundtjänst. Chatten är öppen på webbplatsen från måndag till lördag kl. 8–22. Vår bot svarar på allmänna frågor även utanför chattens öppettider.
020 722 9000
(msa/lsa)
Vår kundservice är öppen vardagar kl. 8–17 och svarar på alla dina frågor om din kundrelation och dina avtal.
0800 177 733
(Samtalet är gratis)
Vår flyttjänst hjälper dig i alla frågor som rör flytten. Flyttjänsten är öppen vardagar kl. 8–18.
Hantera dina elärenden i samband med flytten, enkelt och kostnadsfritt i hela Finland.
På dessa sidor hittar du information om elfakturans innehåll, betalningsmetoder och betalningstider.
Hur kan jag hantera frågor som rör mitt avtal? Du hittar också information om förnyande av avtalet och elpriset.
Den nya Vattenfall-appen hjälper dig att använda el på ett smart sätt.
I appen kan du:
- följa elpriset
- optimera din elanvändning
- granska fakturor och uppgifter om ditt elavtal.
Ladda ned den nya Vattenfall-appen – och börja använda el på ett smart sätt.