Om du av någon anledning skulle ha svårt att betala en faktura innan förfallodagen, så kan du ansöka om att skjuta upp betalningen. Det innebär att fakturans förfallodatum skjuts upp i högst 14 dagar. Kom ihåg att om du har e-faktura eller direktbetalning så måste du ändra detta via din bank eftersom det inte uppdateras automatiskt.
Det är viktigt när du ska ansöka om att skjuta upp en faktura att du gör det före den ursprungliga förfallodagen. För att skjuta upp din betalning på en faktura så kan du kontakta vår kundservice, så hjälper vi dig. Du kan också göra ansökan genom vårt kontaktformulär.
Dessa saker krävs för att du ska kunna skjuta upp betalningen på din faktura:
Du kan få en faktura 6 eller 12 gånger om året. Om du vill ändra ditt faktureringsintervall kan du kontakta vår kundservice.
På våra kundservicesidor hittar du information om el, flytt, fakturor och Min Energi-tjänst. Vi hjälper gärna dig om du har fler frågor!