Maksumuistutus ja perintä
Maksumuistutus
Saat maksumuistutuksen 14 vuorokauden kuluttua laskun eräpäivästä. (Jos haluat siirtää laskun eräpäivää, ota yhteyttä meihin ennen laskun eräpäivää). Maksumuistutus ei aiheuta häiriömerkintää luottotietoihin.
Laskutamme maksumuistutuksesta palveluhinnaston mukaisen muistutusmaksun. Tämä kulu ja korkolain mukainen viivästyskorko laskutetaan seuraavalla sähkölaskullasi.
Jos lasku on erääntynyt, mutta et vielä ole saanut maksumuistutusta, voit maksaa laskun sen alkuperäisillä tiedoilla. Jos lasku maksetaan eräpäivän jälkeen, korkolain mukainen viivästyskorko laskutetaan seuraavalla sähkölaskullasi.
Jos olet maksanut laskun eräpäivän jälkeen ja saanut muistutuksen laskusta, on muistutus aiheeton. Muistutustoimenpiteet ovat ehtineet alkaa ennen suorituksen saapumista meille, joten palveluhinnaston mukainen muistutusmaksu veloitetaan seuraavalla sähkölaskullasi. Jos sinulla on kysyttävää maksumuistutukseen liittyen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
Sähkönmyyntiehdot SME2014, kohdat 7.4 ja 7.5.
Entä jos maksu viivästyy vielä muistutuskirjeen jälkeenkin?
Jos laskua ei makseta maksumuistutuksen eräpäivään mennessä, avoin saatava siirretään perintään. Perintää hoitaa yhteistyökumppanimme Lowell Suomi Oy.
Jos sähköntoimituksesi on keskeytynyt, otathan yhteyttä suoraan Lowellin asiakaspalveluun:
puh. 02 2700 204, ma-pe 8-17 (ppm)
Perinnän edetessä sähköntoimituksen keskeytys on mahdollista. Ilmoitamme sähköjen mahdollisesta katkaisusta asiakkaalle etukäteen.
Aktivoi e-lasku käyttöösi
E-lasku on sähköisessä muodossa oleva lasku, jonka saat omaan verkkopankkiisi. Maksaminen helpottuu ja nopeutuu. Voit tarkistaa laskun erittelyn verkkopankissasi ja hyväksyä laskun maksettavaksi omilla pankkitunnuksillasi. Lisäksi e-lasku on ekologinen vaihtoehto.