Ilmalämpöpumpun takuu ja korjaukset

Onko sinulla ongelmia Vattenfallilta ostamasi ilmalämpöpumpun kanssa? Tarkista ja resetoi laite ensin, sillä ongelma ratkeaa usein näin. Mikäli resetointi ei auta, voit olla meihin yhteydessä täyttämällä alla olevan lomakkeen.

Ilmalämpöpumpun tarkistus ja resetointi

Kun ilmalämpöpumppu lakkaa toimimasta tai näytölle ilmestyy vikakoodi, kannattaa ensimmäiseksi käydä läpi normaalit tarkistustoimet sekä resetoida pumppu. Tarkat ohjeet löydät ilmalämpöpumpun käyttöohjeesta.

Pääpiirteissään resetointi toimii seuraavasti:

  1. Katkaise ilmalämpöpumpusta sähköt. Voit käyttää turvakytkintä tai irrottaa sulakkeen. Huomaathan, että pelkkä pumpun sammuttaminen ei riitä. Pidä sähköt poissa päältä sen aikaa, että olet tehnyt tarkistuksen ja resetoinnin.
  2. Avaa ilmalämpöpumpun sisäyksikkö ja varmista, että sen suodattimet ovat puhtaat sekä se, että ilma virtaa vapaasti sisäyksikön läpi.
  3. Tarkista ilmalämpöpumpun ulkoyksikkö, ja poista siitä mahdollinen jää. Tarkista myös, että puhaltimeen ei ole kertynyt lunta tai jäätä, joka estää laitetta pyörimästä.
  4. Varmista, että virran katkaisusta on kulunut vähintään 10 minuuttia. Kytke sen jälkeen virta takaisin.
  5. Käynnistä laite. Aseta se jäähdytystilaan ja asetuslämpötila mahdollisimman alhaiseksi. Käytä laitetta jäähdytyksellä 10 minuutin ajan.
  6. Aseta laite lämmitystilaan ja lämpötila mahdollisimman korkeaksi. Käytä laitetta lämmityksellä 10 minuutin ajan.
  7. Mikäli ilmalämpöpumppu menee vikatilaan, lue laitteen antama vikakoodi käyttöoppaan mukaisesti ja kirjaa vikakoodi ylös.

Ilmalämpöpumpun huolto ja takuukorjaus

Mikäli tekemäsi tarkistus ja resetointi ei tuota toivottua tulosta, tarvitset todennäköisesti asentajan huoltamaan ja korjaamaan ilmalämpöpumpun. Huoltoa varten tarvitset asennuspöytäkirjan, josta selviää laitteen tiedot. Asentaja tarvitsee laitteen tietoja korjausta varten. 

Mikäli laitteesi takuuaikaa on vielä jäljellä, voit olla meihin yhteydessä alla olevan lomakkeen kautta. Takuun piiriin kuulumattomissa huoltoasioissa voit ottaa yhteyttä valitsemaasi asennusliikkeeseen.

Huomaathan, että voimme käsitellä takuukorjauksia koskevat yhteydenotot vain, kun saamme sinulta tarvittavat tiedot varaosien tilaamista varten. Lomakkeella nämä kohdat on merkitty pakollisiksi. Löydät tarvitsemasi tiedot asennuksen yhteydessä täytetystä käyttöönottopöytäkirjasta sekä laitteiden tyyppikilvistä.

Asentaja on sinuun yhteydessä yleensä noin 2–3 viikon kuluessa saatuaan maahantuojalta huoltopyynnön sekä tarvittavat varaosat. Sovi asentajan kanssa huoltoon liittyvistä yksityiskohdista. Varmista myös, että asentajalla on esteetön ja turvallinen pääsy sekä laitteen sisä- että ulkoyksikön luokse.

Yhteydenottolomake

Aktivoidaan...

Henkilötietojen käsittely 

 

Käsittelemme henkilötietojasi pystyäksemme palvelemaan sinua parhaalla mahdollisella tavalla. Keräämme henkilötietoja vain silloin, kun siihen on yleinen tietosuoja-asetuksen (GDPR:n) mukainen oikeus. Tyypillisesti käsittelemme henkilötietojasi esimerkiksi silloin, kun olet tilannut meiltä palvelun, tai liittyen asiakassuhteeseesi Vattenfallilla.

 

Löydät lisää tietoja liittyen tietosuojakäytäntöjen soveltamisesta Vattenfallin tietosuojaselosteesta. Rekisteriasioiden yhteyshenkilön tavoitat sähköpostitse osoitteesta dpo.nordics@vattenfall.com.