Laskutus- ja maksutavat

Laskutustiheys

Laskutustiheys riippuu arvioidusta sähkönkulutuksestasi. Laskutus tapahtuu 4, 6 tai 12 kertaa vuodessa. Pienen sähkönkulutuksen omaavat asiakkaat saavat laskunsa harvemmin ja enemmän sähköä hyödyntävät taloudet saavat laskun tiheämmällä rytmillä.

E-lasku

E-lasku on turvallinen ja nykyaikainen, arkea helpottava tapa maksaa laskut - erona tavalliseen laskuun on se, että lähetämme laskun sähköisesti suoraan verkkopankkiisi. E-laskun maksaminen on helppoa ja hoituu napin painalluksella, lasku säilyy pankin arkistossa, ja voit ottaa laskut vastaan ajasta ja paikasta riippumatta. E-lasku on myös ympäristöystävällinen, koska paperitulostetta ei synny. Mikäli haluat ottaa e-laskun käyttöön, täytyy sinun tehdä tästä ilmoitus pankkisi verkkopalveluissa. 


Ota käyttöön e-lasku seuraavasti:

  • Kirjaudu verkkopankkiisi ja etsi verkkopankkisi valikosta kohta “E-lasku”, “E-laskusopimukset” tai “Tee e-laskusopimus”
  • Hae laskuttajaksi Vattenfall Oy
  • Täytä verkkopankkisi pyytämät laskun maksamiseen vaadittavat tiedot. Laskun tunnistetieto on laskun viitenumero.
  • Kun ilmoitus e-laskun käyttöönotosta on saapunut meille, paperilaskun lähetys loppuu ja laskut menevät suoraan omaan verkkopankkiisi. Jos ilmoitus ei ole ehtinyt meille ennen seuraavaa laskutusajoa, saat seuraavan laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).


Suoramaksu

Suoramaksu vastaa entistä suoraveloitusta. Saat meiltä tiedot laskusta sopimallasi tavalla (esimerkiksi sähköpostitse), ja pankki maksaa suoramaksun tililtäsi eräpäivänä. Suoramaksu on tarkoitettu asiakkaille, joilla ei ole verkkopankkia käytössään. Suoramaksun tietoja ei voi muuttaa verkkopankissa. 

Mikäli haluat ottaa suoramaksun käyttöön, olethan yhteyksissä pankkiisi.


Paperi- ja sähköpostilasku

Vattenfallin laskun voit saada sähköpostin tai paperipostin kautta. Sähköpostiviesti sisältää laskun ja linkin, jonka kautta voit maksaa laskun oman pankkisi verkkopalvelussa. Sähköpostilasku käy kaikkien pankkien asiakkaille.

Tutustu laskuihisi Oma energia -palvelussa

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Löysitkö vastauksen kysymykseesi?

Asiakaspalvelumme sivuilta löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin sähkösopimuksiin, muuttoon, laskutukseen ja Oma energia -palveluun liittyen. 

Asiakaspalvelu

Yhteydenottolomake

Lähetä kysymyksesi oheisen lomakkeen kautta niin vastaamme sinulle sähköpostitse.

Soita meille

Puh: 020 722 9000 (mpm/pvm)
(ark. klo 9-17)

Oletko muuttamassa?

Soita numeroon 0800 177 733.
Muuttopuhelimemme päivystää arkisin klo 9-18.

Kysy chatissa