Tammi-helmikuusta 2018 lähtien saat sähkönsiirrosta erillisen laskun omalta verkkoyhtiöltäsi. Vattenfall jatkaa sähkönmyyntisi laskuttamista omalla laskullaan. Vattenfall vastaa jatkossa vain sähkönmyynnin osuudesta ja paikallinen verkkoyhtiö laskuttaa erikseen sähkösiirrosta. Muutos johtuu laskutuksemme yhtenäistämisestä. Muutokset eivät vaadi sinulta toimenpiteitä, eivätkä ne vaikuta sähkön myyntihintoihin.
Laskutustiheys riippuu arvioidusta sähkönkulutuksestasi. Laskutus tapahtuu 4, 6 tai 12 kertaa vuodessa. Pienen sähkönkulutuksen omaavat asiakkaat saavat laskunsa harvemmin ja enemmän sähköä hyödyntävät taloudet saavat laskun tiheämmällä rytmillä.
E-lasku on turvallinen ja nykyaikainen, arkea helpottava tapa maksaa laskut - erona tavalliseen laskuun on se, että lähetämme laskun sähköisesti suoraan verkkopankkiisi. E-laskun maksaminen on helppoa ja hoituu napin painalluksella, lasku säilyy pankin arkistossa, ja voit ottaa laskut vastaan ajasta ja paikasta riippumatta. E-lasku on myös ympäristöystävällinen, koska paperitulostetta ei synny. Mikäli haluat ottaa e-laskun käyttöön, täytyy sinun tehdä tästä ilmoitus pankkisi verkkopalveluissa.
Ota käyttöön e-lasku seuraavasti:
Haluatko katsella laskujasi tai tarvitsetko mahdollisesti kopion laskustasi? Löydät laskusi Oma energia - palvelusta Omat laskuni -välilehdeltä. Voit ladata laskun sieltä PDF-muodossa omalle tietokoneellesi mikäli tarvitset kopiota laskustasi.
Laskustasi löydät esimerkiksi seuraavat tiedot:
Asiakaspalvelumme sivuilta löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin sähkösopimuksiin, muuttoon, laskutukseen ja Oma energia -palveluun liittyen.