Time in controller:24.11.2024 1.45.34

Miksi vastuullisuudesta kannattaa viestiä?


Kuluttajat vaativat yhä enemmän ympäristötekoja ja kestävyyttä. Yritykset asettavat ympäristötavoitteita ja odottavat yhteistyökumppaneiltaan samaa. Vastuullinen yritys vetää magneetin lailla puoleensa osaavimpia työntekijöitä. Kaikki sidosryhmänne ovat kiinnostuneita vastuullisuudesta. Miksi siis ette viestisi siitä vieläkin enemmän?

Vastuullisen brändin ytimessä

Rakentakaa yrityksenne vastuullinen brändi seuraavien asioiden ympärille:

Todellinen vastuullisuus
Vastuullisen brändin tulee aina perustua yrityksenne todellisiin toimiin. Olette ehkä luopuneet muovin käytöstä, tuottaneet sähköä ilmastoystävällisesti tai painaneet painotuotteenne ympäristöystävälliselle paperille. Vastuullisuutta ei voi keksiä.

Brändin tavoitteet
Määrittäkää, mitä tahdotte brändinne viestivän, mitä sillä on tarkoitus saavuttaa sekä kuinka tavoitteita voidaan mitata. Mittarina voi olla esimerkiksi yrityksen tunnettuus vastuullisena toimijana ja itse tavoitteena tunnettuuden lisääminen. Konkreettisesti sitä voidaan mitata vaikkapa haastattelututkimuksilla.

Brändin ydinlupaukset
Määrittäkää yrityksenne arvojen kanssa yhtenäiset ydinlupaukset ja rakentakaa brändi niiden ympärille. Esimerkiksi Vattenfallin ydinlupaus ja tavoite on fossiilivapaus.

Askeleet vastuulliseen brändäykseen

tyomiehet-720x480.jpg

1. Läpinäkyvyys

Läpinäkyvyys on erityisen tärkeää ympäristöasioissa. Jotta ihmiset luottavat yritykseenne ja sen vastuullisuuteen, he tarvitsevat siitä todisteita.

Olkaa mahdollisimman avoimia siitä, mitä yrityksessänne tapahtuu. Mitään ei lähtökohtaisesti kannata piilotella. On parempi korostaa tavoitteitanne ja osoittaa kehitystä askel askeleelta, kuin profiloida nykytilannetta vastuullisempana kuin se todellisuudessa onkaan. Kun saavutatte vastuullisia tavoitteitanne tai saatte mitattavia tuloksia, tuokaa ne mahdollisimman näkyvästi esiin.

Vastuullisuus ja läpinäkyvyys on tärkeää myös Vattenfallille. Olemme luoneet kattavan tiekartan kohti ydinlupaustamme fossiilivapautta. Siinä esitämme läpinäkyvästi tähänastisen muutoksemme sekä kehityksemme suunnan tulevaisuudessa.

nainen-pyoralla-720x480.jpg

2. Näkyvyys

Näkyvyyttä voi hakea monella eri tavalla. Loppupeleissä tärkeintä kuitenkin on, että yrityksenne tulee mieleen tai löytyy, kun ihmiset hakevat alaltanne vastuullista toimijaa. Kannattaa esimerkiksi varmistaa, että yrityksenne listautuu hakukoneissa alallenne oleellisimmilla, vastuullisilla hakusanoilla.

Olennaista on vastuullisuusviestinnän johdonmukaisuus. Varmistakaa, että kaikki yrityksenne viestintä ja markkinointi seisoo brändinne ja ydinlupauksenne takana. Pienetkin ristiriitaisuudet heikentävät brändin uskottavuutta. Hyödyntäkää monia eri kanavia, jotta tavoitatte mahdollisimman suuren yleisön ja saatte viestinne perille.

innovaatio-720x480-2.jpg

3. Verkostot

Verkostoituminen vastuullisten toimijoiden kanssa on tärkeää. Yhteistyön kautta yrityksenne voi saada myös näkyvyyttä, esimerkiksi linkkautumalla tunnetuille ympäristösivustoille. Kun tuotatte toisille arvoa, useimmat myös vastavuoroisesti viittaavat yritykseenne mielellään.

Kommentoikaa, jakakaa ja ottakaa kantaa ympäristöasioihin relevanteilla kanavilla ja yhteisöissä. Tukekaa kestävää toimintaa ja sponsoroikaa tapahtumia.

Hankkikaa yrityksellenne vastuullisuuttanne todentavia ympäristömerkkejä ja -sertifikaatteja. Hyödyntäkää näitä merkkejä aina ja kaikkialla.

Autamme kertomaan yrityksenne vastuullisuudesta

greenhouse-720x350.jpg

 

Jaa yrityksenne tarina

Olemme ylpeitä vastuullisista asiakkaistamme.

Haluamme nostaa asiakasyritystemme vastuullisia tekoja esiin Vattenfallin verkkosivuilla ja muissa medioissamme. Tarjoamme teille ilmaista näkyvyyttä, jossa kerromme yrityksenne vastuullisuudesta.

Täytä lomake ja kerro vastuullisuudestanne

 

Toivon asiantuntijan apua ja yhteydenottoa

Olen kiinnostunut sähkösopimuksesta taloyhtiölleni tai yritykselleni, tai useamman sähkösopimuksen keskittämisestä Vattenfallille ja toivon asiantuntijan yhteydenottoa. Vuosikulutukseni on alle 300 MWh. Asiantuntijan kanssa löydän omaan tilanteeseeni parhaat sähkösopimukset. 

 *
Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.
{{formFieldObj.constructionId}}
Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot. Syöttämäsi tiedot ovat väärää muotoa. Tarkista ja yritä uudelleen.
{{formFieldObj.customerNumber}}
Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot. Syöttämäsi tiedot ovat väärää muotoa. Tarkista ja yritä uudelleen.
{{formFieldObj.companyName}}
Yrityksen tai taloyhtiön nimi Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot. Syöttämäsi tiedot ovat väärää muotoa. Tarkista ja yritä uudelleen. Yrityksen tai taloyhtiön nimi
{{formFieldObj.firstName}}
Etunimi Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot. Syöttämäsi tiedot ovat väärää muotoa. Tarkista ja yritä uudelleen. Etunimi
{{formFieldObj.lastName}}

Sukunimi Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

Syöttämäsi tiedot ovat väärää muotoa. Tarkista ja yritä uudelleen. Sukunimi

{{formFieldObj.personalNum}}

Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

Fyll i ditt : xxxxxxxx-xxxx eller xxxxxx-xxxx

Du måste vara över 18 år

{{formFieldObj.address}}

Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

{{formFieldObj.postNum}}

Arvioitu sähkön vuosikulutus Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

Anna postinumero muodossa xxxxx

{{formFieldObj.place}}

Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

{{formFieldObj.phoneNumber}}

Puhelinnumero Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

Syöttämäsi tiedot ovat väärää muotoa. Tarkista ja yritä uudelleen. Puhelinnumero

{{formFieldObj.emailId}}

Sähköpostiosoite Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

Syöttämäsi tiedot ovat väärää muotoa. Tarkista ja yritä uudelleen. Sähköpostiosoite

Vänligen bekräfta din e-postadress

E-postadresserna stämmer inte överens

Välj fil
  • {{f.name}} Stäng
Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot. Endast {{formFieldObj.maxFileCount}} Lataa tiedosto
 *

Arvioitu sähkön vuosikulutus Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

 *

Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

 *

Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

 *

Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

 *

Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

 *

Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

 *

Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

 *

Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

 *

Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

 *

Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

 *

Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

 *

Tämä tieto on pakollinen. Ole hyvä ja täytä tiedot.

Captcha tarvitaan Virheellinen captcha
Jotain meni pieleen ja muutoksia ei tallennettu. Yritä myöhemmin uudelleen.

Tilaa Vattenfall uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeemme yrityksille saat kiinnostavaa sisältöä sähköstä, sähkötarjouksista ja tietoa asiakaseduistamme.

Tilaa uutiskirje

Lue lisää aiheesta

Pienikin yritys voi olla suuri vaikuttaja ilmastoasioissa

Pieni yritys voi vaikuttaa ilmastoasioihin yllättävän paljon omalla panoksellaan ja vastuullisilla valinnoillaan. Ilmastonsuojelun lisäksi ympäristöteot hyödyttävät yritystänne – kustannukset vähenevät ja brändi vahvistuu.

Lue lisää

Tarvitseeko yrityksemme ympäristömerkittyä sähköä?

EPD-merkityn sähkön avulla voidaan vertailla ja esitellä läpinäkyvästi yrityksen ympäristötyötä sekä asiakkaille että sijoittajille. Kerromme, milloin yrityksellä on ympäristömerkitylle sähkölle todella käyttöä.

Lue lisää

Fossiiliton energia vähentää sähkön käytön ilmastovaikutuksia

Valinnoillamme voimme vaikuttaa kuluttamamme sähkön ilmastovaikutuksiin. Lukekaa lisää fossiilittomasta ja fossiilisesta energiantuotannosta ja tehkää tulevaisuudessa kestävämpiä valintoja.

Lue lisää

Miksi Vattenfall?

Kilpailukykyinen hinta

Asiantuntijamme varmistavat, että saat sähköä aina kilpailukykyiseen hintaan. Hintaan vaikuttavat esimerkiksi säätila, taloustilanne, päästökauppa sekä voimalaitosten huoltokatkot.

Fossiilivapaata sähköä tavallisen sähkön hinnalla

Myymme vain fossiilivapaata sähköä pienyrityksille ja kotitalouksille. Fossiilittoman sähkön ostajana saat kuukausittain raportin CO2-päästövähennyksistäsi.

Asiantunteva eurooppalainen sähköyhtiö

Vattenfallilla on lähes 10 miljoonaa asiakasta eri puolilla Eurooppaa. Meillä on käynnissä useita kunnianhimoisia kansainvälisiä hankkeita ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi. Kuluttajat valitsivat meidät jo kuudennen kerran peräkkäin Suomen vastuullisimmaksi sähköyhtiöksi vuonna 2024.

Kysy chatissa