Miksi vastuullisuudesta kannattaa viestiä?
Kuluttajat vaativat yhä enemmän ympäristötekoja ja kestävyyttä. Yritykset asettavat ympäristötavoitteita ja odottavat yhteistyökumppaneiltaan samaa. Vastuullinen yritys vetää magneetin lailla puoleensa osaavimpia työntekijöitä. Kaikki sidosryhmänne ovat kiinnostuneita vastuullisuudesta. Miksi siis ette viestisi siitä vieläkin enemmän?
Askeleet vastuulliseen brändäykseen
1. Läpinäkyvyys
Läpinäkyvyys on erityisen tärkeää ympäristöasioissa. Jotta ihmiset luottavat yritykseenne ja sen vastuullisuuteen, he tarvitsevat siitä todisteita.
Olkaa mahdollisimman avoimia siitä, mitä yrityksessänne tapahtuu. Mitään ei lähtökohtaisesti kannata piilotella. On parempi korostaa tavoitteitanne ja osoittaa kehitystä askel askeleelta, kuin profiloida nykytilannetta vastuullisempana kuin se todellisuudessa onkaan. Kun saavutatte vastuullisia tavoitteitanne tai saatte mitattavia tuloksia, tuokaa ne mahdollisimman näkyvästi esiin.
Vastuullisuus ja läpinäkyvyys on tärkeää myös Vattenfallille. Olemme luoneet kattavan tiekartan kohti ydinlupaustamme fossiilivapautta. Siinä esitämme läpinäkyvästi tähänastisen muutoksemme sekä kehityksemme suunnan tulevaisuudessa.
2. Näkyvyys
Näkyvyyttä voi hakea monella eri tavalla. Loppupeleissä tärkeintä kuitenkin on, että yrityksenne tulee mieleen tai löytyy, kun ihmiset hakevat alaltanne vastuullista toimijaa. Kannattaa esimerkiksi varmistaa, että yrityksenne listautuu hakukoneissa alallenne oleellisimmilla, vastuullisilla hakusanoilla.
Olennaista on vastuullisuusviestinnän johdonmukaisuus. Varmistakaa, että kaikki yrityksenne viestintä ja markkinointi seisoo brändinne ja ydinlupauksenne takana. Pienetkin ristiriitaisuudet heikentävät brändin uskottavuutta. Hyödyntäkää monia eri kanavia, jotta tavoitatte mahdollisimman suuren yleisön ja saatte viestinne perille.
3. Verkostot
Verkostoituminen vastuullisten toimijoiden kanssa on tärkeää. Yhteistyön kautta yrityksenne voi saada myös näkyvyyttä, esimerkiksi linkkautumalla tunnetuille ympäristösivustoille. Kun tuotatte toisille arvoa, useimmat myös vastavuoroisesti viittaavat yritykseenne mielellään.
Kommentoikaa, jakakaa ja ottakaa kantaa ympäristöasioihin relevanteilla kanavilla ja yhteisöissä. Tukekaa kestävää toimintaa ja sponsoroikaa tapahtumia.
Hankkikaa yrityksellenne vastuullisuuttanne todentavia ympäristömerkkejä ja -sertifikaatteja. Hyödyntäkää näitä merkkejä aina ja kaikkialla.
Jaa yrityksenne tarina
Olemme ylpeitä vastuullisista asiakkaistamme.
Haluamme nostaa asiakasyritystemme vastuullisia tekoja esiin Vattenfallin verkkosivuilla ja muissa medioissamme. Tarjoamme teille ilmaista näkyvyyttä, jossa kerromme yrityksenne vastuullisuudesta.
Täytä lomake ja kerro vastuullisuudestanne
Toivon asiantuntijan apua ja yhteydenottoa
Olen kiinnostunut sähkösopimuksesta taloyhtiölleni tai yritykselleni, tai useamman sähkösopimuksen keskittämisestä Vattenfallille ja toivon asiantuntijan yhteydenottoa. Vuosikulutukseni on alle 300 MWh. Asiantuntijan kanssa löydän omaan tilanteeseeni parhaat sähkösopimukset.
Tilaa Vattenfall uutiskirje
Tilaamalla uutiskirjeemme yrityksille saat kiinnostavaa sisältöä sähköstä, sähkötarjouksista ja tietoa asiakaseduistamme.
Lue lisää aiheesta
Pienikin yritys voi olla suuri vaikuttaja ilmastoasioissa
Pieni yritys voi vaikuttaa ilmastoasioihin yllättävän paljon omalla panoksellaan ja vastuullisilla valinnoillaan. Ilmastonsuojelun lisäksi ympäristöteot hyödyttävät yritystänne – kustannukset vähenevät ja brändi vahvistuu.
Tarvitseeko yrityksemme ympäristömerkittyä sähköä?
EPD-merkityn sähkön avulla voidaan vertailla ja esitellä läpinäkyvästi yrityksen ympäristötyötä sekä asiakkaille että sijoittajille. Kerromme, milloin yrityksellä on ympäristömerkitylle sähkölle todella käyttöä.
Fossiiliton energia vähentää sähkön käytön ilmastovaikutuksia
Valinnoillamme voimme vaikuttaa kuluttamamme sähkön ilmastovaikutuksiin. Lukekaa lisää fossiilittomasta ja fossiilisesta energiantuotannosta ja tehkää tulevaisuudessa kestävämpiä valintoja.
Miksi Vattenfall?
Kilpailukykyinen hinta
Asiantuntijamme varmistavat, että saat sähköä aina kilpailukykyiseen hintaan. Hintaan vaikuttavat esimerkiksi säätila, taloustilanne, päästökauppa sekä voimalaitosten huoltokatkot.
Fossiilivapaata sähköä tavallisen sähkön hinnalla
Myymme vain fossiilivapaata sähköä pienyrityksille ja kotitalouksille. Fossiilittoman sähkön ostajana saat kuukausittain raportin CO2-päästövähennyksistäsi.
Asiantunteva eurooppalainen sähköyhtiö
Vattenfallilla on lähes 10 miljoonaa asiakasta eri puolilla Eurooppaa. Meillä on käynnissä useita kunnianhimoisia kansainvälisiä hankkeita ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi. Kuluttajat valitsivat meidät jo kuudennen kerran peräkkäin Suomen vastuullisimmaksi sähköyhtiöksi vuonna 2024.