Onko yrityksenne muuttamassa?

Kaksi muuttajaa purkamassa laatikoita autosta

Saat sähköasiat kätevästi kerralla kuntoon verkossa tai soittamalla meille.

  • Keskisuuret ja pienet yritykset (alle 300 000 KWh) 
    puh. 0800 177 733, maanantaista perjantaihin klo 8 – 18, puhelu on maksuton. 

  • Suuryritykset (yli 300 000 KWh) 
    puh. 020 722 9002 (mpm/pvm) arkisin klo 9–16 

 

Toimi näin kun muutto tulee ajankohtaiseksi


Siirrä sähkösopimus yrityksenne uuteen osoitteeseen


Tee uusi sähkösopimus verkossa


Väliaikainen sähkösopimus (esim. remontin ajaksi) 


Yritysmuuttajan muistilista

 

Usein kysyttyä yritysmuutosta
Milloin muuttoilmoitus pitäisi tehdä ja miten teen sen?

Jos olet jo asiakkaamme, voit helpottaa muuttokiireitäsi hoitamalla sopimusasiat kerralla kuntoon verkossa sähkösopimuksen siirtosivun kautta.  

Jos olet uusi yritysasiakas, teet sähkösopimuksen helpoiten verkossa, kun muuttoon on enemmän kuin neljä päivää.

Jos tarvitset sähköt uuteen toimipisteeseen vain parin päivän päähän, saat sopimuksen voimaan nopeimmin soittamalla muuttonumeroomme 0800 177 733 (ma-pe klo 9-18). Muutoin voit myös jättää meille yhteydenottopyynnön lomakkeen kautta ja olemme sinuun yhteydessä seuraavana arkipäivänä.

Voiko sähkösopimuksen tekemisen hoitaa netin kautta muuton yhteydessä?

Yrityksen sähkösopimuksen tekeminen onnistuu verkkosivujemme kautta helposti, kunhan muuttoon on vähintään neljä päivää. 

Tee muuttajan sähkösopimus

Olen ostanut kiinteistön ja kauppakirjassa on maininta sähköliittymän siirtymisestä yritykseni omistukseen. Pitääkö tästä ilmoittaa jonnekin?

Kyllä. Tee ilmoitus paikalliselle jakeluverkkoyhtiölle. Verkkoyhtiö huolehtii sähköliittymän siirtymiseen liittyvistä toimenpiteistä. 

Olen unohtanut ilmoittaa teille yritykseni uuden osoitteen, miten toimin?

Sinun kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta saamme uuden käyttöpaikan sopimusasiat ajan tasalle. Helpoiten asia hoituu sähkösopimuksen siirto -sivulta tai soittamalla asiakaspalveluumme 0800 177 733 (ma–pe 8–18). 

Mitkä sopimukset pitää olla kunnossa ennen sähkön toimituksen aloittamista?

Voimassa oleva sähkönmyyntisopimus vaatii voimassa olevan siirtosopimuksen. Molempien sopimuksien osalta voit olla yhteydessä meihin. 

Uudisrakentaja taas tarvitsee liittymissopimuksen, verkkosopimuksen sekä sähkön myyntisopimuksen. Jos kyseessä on esimerkiksi sähköliittymän laajennus, tarvitsee rakentaja sähkön siirto- ja myyntisopimuksen. Ota yhteyttä verkkoyhtiöösi liittymän laajennusta suunnitellessasi. Paikallinen verkkoyhtiö huolehtii sähkön siirrosta ja muista sähköverkkopalveluista omalla verkkoalueellaan. 

Voiko sähkösopimus olla voimassa vanhassa ja uudessa osoitteessa samaan aikaan?

Jos sinulla on jo meidän kanssa voimassa oleva sopimus, voit siirtää nykyisen sopimuksesi uuteen osoitteeseen, jolloin sopimus voi jatkua myös vanhassa osoitteessa vielä 60 päivän ajan. 

Jos sinulla ei ole vielä kanssamme sopimusta, teemme sen sinulle helposti uuteen osoitteeseen. Samalla voimme päättää vanhan sopimuksesi silloin, kun haluat.

Miten määräaikaisen sopimuksen käy yrityksen muuttaessa? Siirtyykö se uuteen käyttöpaikkaan?

Olipa kyseessä määräaikainen tai toistaiseksi voimassa oleva sähkösopimus, voit siirtää sen uuteen sähkön käyttöpaikkaan. Joissain tapauksissa hinta saattaa muuttua, mutta tällaisessa tapauksessa soitamme sinulle erikseen.

Kun teet uuden sähkösopimuksen kanssamme, voimme irtisanoa myös vanhan sähkösopimuksesi riippumatta siitä, minkä sähköyhtiön asiakas olet ollut. Määräaikainen sopimus on myös mahdollista lopettaa muuton yhteydessä.

Miten saan sähköt uuteen toimitilaan vielä tälle päivälle?

Jos haluat sähköt samalle päivälle, soita asiakaspalveluumme ennen klo 12:00. Tämän jälkeen kytkennän onnistumista samalle päivälle ei voida luvata. Alueelliset siirtoyhtiöt saattavat veloittaa pikakytkennästä noin 50-200 euroa. Tarkempaa tietoa saat soittamalla meille.

Miten saan sähköt uuteen toimipaikkaan seuraavalle päivälle?

Soita 0800 177 733 arkisin klo 8–18. Kytkentä tehdään seuraavana arkipäivänä, jolloin siirtoyhtiö ei yleensä peri lisämaksuja. Maksu voi olla noin 50-200 euroa.

Miten kytkentä tapahtuu, jos uudessa sähkön käyttöpaikassa ei ole sähköjä?

Sähköt kytketään yrityksen toimipisteeseen lähes aina etäyhteyden avulla. Ennen kytkentää verkkoyhtiösi saattaa varmistaa, että toimipisteessäsi ei ole sähkölaitteita päällä. 

Verkkoyhtiö soittaa sinulle tai lähettää asiasta tekstiviestin.

Mihin paperilaskut menevät muuton yhteydessä?

Muistathan ilmoittaa yrityksen uuden osoitteen meille, jotta vanhan osoitteen laskut löytävät uuteen osoitteeseen.