Yrityksen sähkölaskun maksuaika ja perintä
Laskutus tapahtuu neljä, kuusi tai 12 kertaa vuodessa. Jos haluat muuttaa laskutusväliä tai pyytää laskullesi maksuaikaa, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
Maksuaika
Jos tiedät, että yrityksellänne on vaikeuksia maksaa lasku eräpäivään mennessä, voit pyytää laskulle lisää maksuaikaa. Maksuaikaa myönnämme vain erääntymättömille laskuille. Muistathan siis olla meihin yhteydessä ennen laskun alkuperäistä eräpäivää. Jos yrityksellänne on aikaisemmin erääntyneitä laskuja edelleen avoinna, emme voi myöntää maksuaikaa.
Eräpäivän siirron voit tehdä itse Oma energia –palvelumme kautta, jossa voit maksuttomasti ja helposti siirtää erääntymättömän laskusi eräpäivää 14 vuorokautta, jos loppusumma on alle 300 euroa.
Asiakaspalvelumme kanssa voit myös sopia pidemmästä maksullisesta eräpäivänsiirrosta. Maksullinen eräpäivän siirto on enimmillään 21 vuorokautta ja siitä veloitetaan palveluhinnaston mukainen maksu.
Myöhästynyt maksu
Jos alkuperäinen lasku on erääntynyt eikä maksumuistutus ole vielä saapunut, laskun voi maksaa sen alkuperäisillä maksutiedoilla. Jos lasku maksetaan eräpäivän jälkeen, seuraavalla laskulla laskutetaan korkolain mukainen viivästyskorko. Mikäli maksumuistutus on jo ehtinyt muodostua, laskutetaan seuraavalla laskulla myös palveluhinnaston mukainen maksumuistutuskulu.
Maksumuistutus ja perintä
Mikäli suoritusta laskuun ei näy tilillämme vielä 14 vuorokauden kuluttua laskun eräpäivästä, lähetämme maksumuistutuksen. Jos laskua ei makseta maksumuistutuksen eräpäivään mennessä, avoin saatava siirretään perintään. Perintää hoitaa yhteistyökumppanimme Lowell Suomi Oy. Jos sähköntoimituksesi on keskeytynyt, otathan yhteyttä suoraan Lowellin asiakaspalveluun: 02 2700 204 Ma-pe 8-18 (ppm)
Perinnän edetessä sähköntoimituksen keskeytys on mahdollista. Ilmoitamme mahdollisesta sähköjen katkaisusta asiakkaalle etukäteen.