Min energi är en tjänst som blir tillgänglig för dig så fort du har genomfört registreringen. För att kunna logga in på Min energi behöver du registrera ett konto, då behöver du ditt Vattenfall kundnummer samt användningsnummer, en giltig e-postadress och bankkod. På din faktura från Vattenfall hittar du ditt kund- och anläggningsnummer.
När du registrerar dig kommer du få möjligheten att välja ett lösenord, så att du sedan kan logga in med kundnummer och ditt personliga lösenord.
Om du har glömt ditt lösenord till Min energi kan du klicka på länken ”Glömt lösenord?” som finns på startsidan för Min energi. Ange sedan samma e-postadress som du angav vid registreringen till Min energi. En länk till lösenordsåterställning kommer skickas till din e-postadress, gå in på länken och skapa ett nytt lösenord.
Om du har glömt vilken e-postadress du använde vid registrering, problem med registrering eller med att logga in, kontakta oss så hjälper vi dig!
På våra kundservicesidor hittar du information om el, flytt, fakturor och Min Energi-tjänst. Vi hjälper gärna dig om du har fler frågor!